PR & Medierelasjoner
For at en sak skal bli en nyhet er det visse kriterier som må oppfylles – og hva gjør man for å få den oppmerksomheten man ønsker?
Consilio er eksperter på å utvikle saker for media og vet hva de ulike mediene trigges av. Vi har et bredt kontaktnett i media og lang erfaring med strategisk og operativt PR-arbeid for mange ulike kunder innenfor en rekke bransjer.
Vi kan hjelpe deg med
Medieovervåking
Consilio overvåker daglig over 1300 norske medier. På den måten får vi god oversikt over hvordan våre kunder fremstår i det daglige nyhetsbildet. Vi gjennomfører også konkurrentanalyser slik at våre kunder enkelt kan sammenligne sine resultater opp mot sine konkurrenter.
Redaksjonelt innhold
For at en sak skal bli en nyhet er det visse kriterier som skal oppfylles. Consilio har lang erfaring med å utvikle gode saker for media og vet hva de ulike mediene trigges av. Vi leder prosessen med redaksjonelle innspill fra utvikling av pressemateriell til distribusjon og kontakt med redaksjonen.
Medietrening
God mediehåndtering avhenger av godt forhåndsarbeid. Vi holder jevnlig kurs i medietrening, i krisehåndtering eller hvordan man kan jobbe proaktivt med å presentere sin virksomhet eller sak i media. Våre kurs har en gjennomsnittlig evaluering høyere enn 9 – på en skala fra 1 til 10. Samtlige mener de er mye bedre forberedt til å møte pressen etter kurset!
Å vinne debatter
Beredskap & krisekommunikasjon
Vi hjelper deg med hvordan du kan identifisere mulige krisesituasjoner og planlegge for disse. Consilio har solid erfaring med å lose bedrifter gjennom krevende mediesituasjoner og kan tilby kurs og strategiske råd til din bedrift.
Bli en tankeleder!
Sitter bedriften på interessant kunnskap? Har du eksperter i din bedrift? Da er andre interessert i å høre og lære. Ekspertise posisjonerer bedriften som ledende innen sitt felt. Rett og slett fordi folk og medier er mer interessert i mennesker og deres tanker, enn av bedrifter som bare roper «løp og kjøp».
Consilio posisjonerer eksperter innen ulike bransjer gjennom et strategisk og helhetlig sett av virkemidler. Thought Leadership, eller tankelederskap, bygges opp steg for steg gjennom digital synlighet, personlig synlighet gjennom foredrag, deltagelse i podcaster og lignende. Men ikke minst i media. Resultatet er styrket omdømme og en ledende merkevare.
Vil du vite mer om hvordan du bygger tankelederskap for din virksomhet? Ta kontakt!